FAQ

Veel gestelde vragen over MyCharger en EVhub (FAQ)

Laadpaal

Op het laadpunt brandt een rood-lampje

Dit betekent dat er een fout is opgetreden. Dit wordt meestal veroorzaakt door een aardlek. Het laadpunt heeft een ingebouwde aardlekdetector voor gelijkstroom. Om te controleren dat dit het probleem is moet u het volgende doen:

  • ontkoppel de elektrische auto van het laadstation
  • in de meterkast moet u de aardlekautomaat van de laadpaal kort uitschakelen (minimaal 5 seconden) en weer aanschakelen
  • verbind de elektrische auto met het laadstation

Lost dit uw probleem op?

Laadpaal met WIFi-module

Communictie-problemen tussen WiFi-module en laadpunt

Helaas is communicatie tussen de WiFi-module en laadpaal verbroken. Dat kan b.v. door kou of een slecht contact komen. Er zal dus een monteur langs moeten komen om de communicatie te herstellen.

Misschien ben u zelf handig genoeg en kan ik u er ook telefonisch door heen helpen. De volgende stappen moet u dan uitvoeren:

  • de kap vd meterkast afhalen
  • mogelijk de hoofdschakelaar kort uit zetten
  • het laadpunt open maken met de speciale sleutel (die heeft u gekregen als het goed is)
  • de aardlekautomaat van het laadpunt uit zetten
  • daarna lopen we de verbindingen langs

Als u bovenstaande kunt en wilt uitvoeren, dan kunnen we een afspraak om de verbindingen langs te lopen. Anders moet u een afspraak maken met de installateur die de paal geplaatst heeft.

Mobiele app (IOS en Android)

Installatie van de mobiele app

Wij raden het gebruik van de MyCharger-app aan omdat de EVhub-app op termijn gaat stoppen.

Loop door de volgende stappen heen:

  1. installeer de MyCharger-app vanaf de Google Play Market of Apple App Store
  2. start de app en u krijgt een scherm te zien met de keuze een QR-code te scannen of een code in te vullen. Kies hier voor QR-code scannen (dit moet u in deze app doen, niet met een andere app!).
  3. indien uw WIFi-module nog niet is ingesteld of indien de WiFi-module niet verbonden is met het Internet zal de app aangeven dat WiFi nog moet worden ingesteld. Zorg er dan voor dat de module in seutp modus is en daarvoor moet de kap van de meterkast gehaald worden.
  4. Het kleine lampje op de WiFi-module kent de volgende kleuren:
    • WIFi-setup: knippert donkerblauw. U kunt de module in deze status krijgen door de WiFi-knop tenminste 3 seconden ingedrukt te houden. Gebruik hiervoor een niet-geleidend hulpmiddel zoals een saté-prikker.
    • Verbonden met lokaal WiFi-netwerk: knippert groen
    • Verbonden met met het Internet: knipper langaam cyaan
  5. de mobiele app zal u verder door de setup leiden. Indien uw laadpunt al reeds gebruikt is zal de Wifi-module automatisch het laadpunt gevonden hebben. Is dat niet het geval, zorg er dan voor dat uw auto aangesloten is en kies voor de optie "laadpunt toevoegen". Mocht dat problemen blijven geven dan kunt u de MyCharger-app sluiten en opnieuw opstarten. Hieronder help-pagina's per platform om een app af te sluiten: